Γιώργο έχω την εντύπωση ότι η ΕΕ έχει νόμω που επιβάλει φορολόγηση στις επιχειρηματικές δραστηριότητες πολίτη αν μείνει 6 μήνες και μια μέρα σε χώρα της. Τι θέλω να πω, πες ότι μαζέψουν τα συμπράγκαλα τους ξεπουλήσουν τα πάντα και ξεκουμπιστούν από την Ελλάδα προς Ισπανία μεριά η κυπρο, εκεί αν μείνουν 6 μήνες και μια ημέρα θα φορολογηθούν. Πρέπει δηλαδή να φύγουν εκτός Ευρώπης για να βρουν την κατάλληλη φορολογία, τόσο βολική δηλαδή σαν την ελληνική, να γίνουν πχ μπελιζιανοι όπως κάποτε και εγώ [BELIZE]
Επίσης ρίξε μια ματιά στο πόσο φορολογεί η κυπρος ετήσια τον κόρο και πόσο η ελλαδα, υποτίθεται ότι η κυπρος είναι μια σημαία ευκαιρίας.
Ετοιμάσου γιωργη το χειμώνα θα δαρθούμε πάλι με τα καθίκια,κανε τα μπάνια σου να είσαι έτοιμος.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν σε όλες τις χώρες ειδικό φορολογικό καθεστώς. Μερικές ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Νορβηγία, έχουν δύο νηολόγια. Το κανονικό κι ένα ελεύθερο. Σημαία ευκαιρίας δηλαδή. Το 2009 η Βρετανία έβαλε μια ετήσια εισφορά 30000 λιρών σε όσους εφοπλιστές ήσαν στη Βρετανία πάνω από επτά χρόνια και σκέφτονται να την κάνουν ετήσια εισφορά. Τότε έφυγαν αρκετοί από το σίτυ και πήγαν στην Ελβετία ενώ κάποιοι Έλληνες ήρθαν στην Ελλάδα. η φορολογία των εφοπλιστών στην Ελλάδα γίνεται με τη χωρητικότητα επί ένα συντελεστή παλαιότητας. Το παράδειγμα που αναφέρω είναι πραγματικό. Κάπου 1 δολάριο ο κόρος. Μέχρι το χειμώνα μάλλον θα έχουμε καταρρεύσει τελείως. Άντε ως την άνοιξη. Και μετά; Αυτό είναι το ερώτημα.
Αγαπητέ ανώνυμε κάνεις λάθος για τους εξής λόγους: 1. Ο πίνακας δεν είναι πλήρης αλλά απλά ενδεικτικός και σαν τέτοιος μπήκε στο άρθρο. Θα μπορούσα να είχα βάλει μόνο τις κερδοφόρες αλλά τότε σε τι θα διέφερα από τους γελοίους προπαγανδιστές των καναλιών και των εφημερίδων; Ο πίνακας 5 δεν αποτυπώνει επομένως την πλήρη πραγματικότητα. 2. Τα δεδομένα του πίνακα αφορούν το 2011, μια άσχημη χρονιά για τους εφοπλιστές. Αν δούμε τα δεδομένα για τα προηγούμενα έτη θα τρελαθούμε από κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Ήσαν τεράστια. 3. Το δεύτερο λάθος είναι πως ο κάθε κλάδος δεν φορολογείται ενιαία ως σύνολο αλλά η κάθε επιχείρηση ξεχωριστά. Αν επομένως φορολογήσεις τις κερδοφόρες μόνο, βάλε όποιο, συντελεστή θέλεις, θα καταλήξεις πως τα φορολογικά έσοδα δεν θα ήσαν καθόλου ευκαταφρόνητα. Εκτός κι αν εννοείς βέβαια πως όταν παρουσιάζουν ζημιές θα έπρεπε να τις καλύπτει το κράτος όπως κάνει με τις τράπεζες. αυτό όμως τότε δεν είναι ούτε καν καπιταλισμός. 4. Το πώς τελικά δημιουργούνται τα λογιστικά αποτελέσματα των ναυτιλιακών εταιρειών είναι ένα άλλο ζητούμενο. Ιδιαίτερα στο σημείο των εξόδων τα πράγματα είναι τελείως αδιαφανή. Η χρήση δεκάδων οφσορ εταιρειών συνδεδεμένων με τη μητρική αποκρύπτουν τα πραγματικά έσοδα αλλά και τα έξοδα. Για παράδειγμα σε δικές τους οφσόρ εγγράφουν έξοδα εντελώς ανεξέλεγκτα, συμβουλών, παραστάσεων υπηρεσιών κ.λπ. Πρέπει επομένως να είμαστε τουλάχιστον επιφυλακτικοί με τα αποτελέσματα χρήσης όλων των μεγάλων εταιρειών και ακόμη περισσότερο με των ναυτιλιακών
"Κόσμον τόνδε, τον αυτόν απάντων, ούτε τις θεών ούτε ανθρώπων εποίησεν, αλλ' ήν αεί και έστιν και έσται πυρ αείζωον, απτόμενον μέτρα και αποσβεννύμενον μέτρα" Ηράκλειτος
7 σχόλια:
Πολύ ενδιαφέρον μελέτη.
Συγχαρητήρια.
greekjammer
Γιώργο έχω την εντύπωση ότι η ΕΕ έχει νόμω που επιβάλει φορολόγηση στις επιχειρηματικές δραστηριότητες πολίτη αν μείνει 6 μήνες και μια μέρα σε χώρα της.
Τι θέλω να πω, πες ότι μαζέψουν τα συμπράγκαλα τους ξεπουλήσουν τα πάντα και ξεκουμπιστούν από την Ελλάδα προς Ισπανία μεριά η κυπρο, εκεί αν μείνουν 6 μήνες και μια ημέρα θα φορολογηθούν. Πρέπει δηλαδή να φύγουν εκτός Ευρώπης για να βρουν την κατάλληλη φορολογία, τόσο βολική δηλαδή σαν την ελληνική, να γίνουν πχ μπελιζιανοι όπως κάποτε και εγώ [BELIZE]
Επίσης ρίξε μια ματιά στο πόσο φορολογεί η κυπρος ετήσια τον κόρο και πόσο η ελλαδα, υποτίθεται ότι η κυπρος είναι μια σημαία ευκαιρίας.
Ετοιμάσου γιωργη το χειμώνα θα δαρθούμε πάλι με τα καθίκια,κανε τα μπάνια σου να είσαι έτοιμος.
sorry για τον νόμο
Οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν σε όλες τις χώρες ειδικό φορολογικό καθεστώς. Μερικές ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Νορβηγία, έχουν δύο νηολόγια. Το κανονικό κι ένα ελεύθερο. Σημαία ευκαιρίας δηλαδή. Το 2009 η Βρετανία έβαλε μια ετήσια εισφορά 30000 λιρών σε όσους εφοπλιστές ήσαν στη Βρετανία πάνω από επτά χρόνια και σκέφτονται να την κάνουν ετήσια εισφορά. Τότε έφυγαν αρκετοί από το σίτυ και πήγαν στην Ελβετία ενώ κάποιοι Έλληνες ήρθαν στην Ελλάδα. η φορολογία των εφοπλιστών στην Ελλάδα γίνεται με τη χωρητικότητα επί ένα συντελεστή παλαιότητας. Το παράδειγμα που αναφέρω είναι πραγματικό. Κάπου 1 δολάριο ο κόρος. Μέχρι το χειμώνα μάλλον θα έχουμε καταρρεύσει τελείως. Άντε ως την άνοιξη. Και μετά; Αυτό είναι το ερώτημα.
Εξαιρετικώς ενδιαφέρουσα μελέτη.
Eparistera η συνολική κερδοφορία των εφοπλιστών είναι ~ 1 δις τον χρόνο (Πίνακας 5);
Γιατί αν αυτά είναι τα κέρδη, ακόμα και 100% να τα φορολογήσουμε, πάλι στο μείον θα είμαστε.
Αγαπητέ ανώνυμε κάνεις λάθος για τους εξής λόγους:
1. Ο πίνακας δεν είναι πλήρης αλλά απλά ενδεικτικός και σαν τέτοιος μπήκε στο άρθρο. Θα μπορούσα να είχα βάλει μόνο τις κερδοφόρες αλλά τότε σε τι θα διέφερα από τους γελοίους προπαγανδιστές των καναλιών και των εφημερίδων; Ο πίνακας 5 δεν αποτυπώνει επομένως την πλήρη πραγματικότητα.
2. Τα δεδομένα του πίνακα αφορούν το 2011, μια άσχημη χρονιά για τους εφοπλιστές. Αν δούμε τα δεδομένα για τα προηγούμενα έτη θα τρελαθούμε από κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Ήσαν τεράστια.
3. Το δεύτερο λάθος είναι πως ο κάθε κλάδος δεν φορολογείται ενιαία ως σύνολο αλλά η κάθε επιχείρηση ξεχωριστά. Αν επομένως φορολογήσεις τις κερδοφόρες μόνο, βάλε όποιο, συντελεστή θέλεις, θα καταλήξεις πως τα φορολογικά έσοδα δεν θα ήσαν καθόλου ευκαταφρόνητα. Εκτός κι αν εννοείς βέβαια πως όταν παρουσιάζουν ζημιές θα έπρεπε να τις καλύπτει το κράτος όπως κάνει με τις τράπεζες. αυτό όμως τότε δεν είναι ούτε καν καπιταλισμός.
4. Το πώς τελικά δημιουργούνται τα λογιστικά αποτελέσματα των ναυτιλιακών εταιρειών είναι ένα άλλο ζητούμενο. Ιδιαίτερα στο σημείο των εξόδων τα πράγματα είναι τελείως αδιαφανή. Η χρήση δεκάδων οφσορ εταιρειών συνδεδεμένων με τη μητρική αποκρύπτουν τα πραγματικά έσοδα αλλά και τα έξοδα. Για παράδειγμα σε δικές τους οφσόρ εγγράφουν έξοδα εντελώς ανεξέλεγκτα, συμβουλών, παραστάσεων υπηρεσιών κ.λπ. Πρέπει επομένως να είμαστε τουλάχιστον επιφυλακτικοί με τα αποτελέσματα χρήσης όλων των μεγάλων εταιρειών και ακόμη περισσότερο με των ναυτιλιακών
Δημοσίευση σχολίου